Osto- ja toimitusehdot
Osto- ja toimitusehdot
Yleistä
Apomera.fi myy internetin kautta terveys- ja itsehoitotuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Apomera.fi ei myy reseptivapaita lääkkeitä.
Apomera.fi -verkkokaupassa ei-lääkkelliset tuotteet myy ja toimittaa Apomera Ab filial i Finland ja lääkkeiden myyjänä ja toimittajana on Koivukylän Apteekki.
Tilaaminen
Teet tilauksesi internetsivujemme www.apomera.fi kautta. Mikäli tarvitset apua asiakkaaksi rekisteröitymisessä ja/tai tilauksesi tekemisessä, olet tervetullut ottamaan yhteyttä Asiakaspalveluumme https://www.apomera.fi/contact/
Tilaamalla hyväksyt ostoehtomme ja suostut siihen, että nimesi ja henkilö- tai yritystunnuksesi rekisteröidään asiakasrekisteriimme. Ostosopimus on voimassa siitä hetkestä lähtien, kun olemme vahvistaneet tilauksen lähettämällä tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli olet tehnyt useita tilauksia, pidätämme oikeuden yhdistää tilauksesi ja toimittaa kaikki tilaamasi tuotteet samassa paketissa.
Yritysasiakkaita pyydämme olemaan yhteydessä Asiakaspalveluumme.
Lääkkeiden tilaaminen
Lääketilaukset myy ja toimittaa Koivukylän Apteekki. Tilaukset missä on sekä ei-lääkinnällisiä tuotteita pyritään toimittamaan yhdessä paketissa.
Itsehoitolääkkeiden kohdalla tilauksen maksamisen yhteydessä on valittava tarve lääkeneuvonnalle. Osa verkossa myytävistä tuotteista edellyttää farmaseuttista neuvontaa jolloin farmaseutti ottaa asiakkaaseen yhteyttä ennen tilauksen käsittelyä.
Lääketoimitukset kuljetetaan DB Schenkerin palvelulla lähimpään vapaana olevaan toimipisteeseen, jossa tulee esittää henkilöllisyystodistus. Lääkkeitä sisältävät tilaukset toimitetaan kiinteällä 3,90€ toimitusmaksulla riippumatta tilauksen arvosta.
Lääkkeet pakataan apteekissa suljettuun pussiin lääketurvallisuuden parantamiseksi. Mikäli pussi on rikkoutunut tai avattu otathan yhteyttä Koivukylän Apteekkiin (asiakaspalvelu@koivukylanapteekki.fi) ennen lääkkeiden käyttämistä.
Tilausvahvistuksessa lääkkeiden yksilöidyt tiedot ovat tietoturvan vuoksi suojattu ja sisältävät vain kappalemäärän ja hinnan.
Kaikissa lääkkeisiin liittyvissä kysymyksissä palvelevat Koivukylän Apteekin farmaseutit osoitteessa asiakaspalvelu@koivukylanapteekki.fi .
Lääkkeillä ei ole palautusoikeutta.
Hinnat
Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina ja ne sisältävät verot. Mahdolliset toimituskulut lisätään riippumatta siitä, minkä toimitusvaihtoehdon olet valinnut tilauksesi yhteydessä. Kaikkia hintoja päivitetään säännöllisesti ja pidätämme oikeuden tehdä hintamuutoksia ilman ennakkoilmoitusta. Pidätämme oikeuden muuttaa tuotetietoja ilman ennakkoilmoitusta. Mahdollisia alennuskoodeja voi käyttää vain yhden tilausta kohti.
Alennuskoodi käytetään kassalla/ostoskorissa, jossa alennukset lasketaan.
Henkilötiedot
Rekisteröinnin ja/tai tilauksen yhteydessä hyväksyt, että tallennamme ja käytämme tietojasi liiketoiminnassamme voidaksemme toteuttaa ja tarjota sen palvelun, jota meiltä voi odottaa. Kun Apomera AB käsittelee henkilötietojasi, rekisterinpitäjänä olemme vastuussa siitä, että henkilötietoja käsitellään asianmukaisesti ja turvallisesti sekä voimassa olevien lakien ja määräysten mukaan.
Ostaessasi meiltä rekisteröimme seuraavat tiedot
- Henkilö- ja yhteystiedot: nimi, ikä (ostaessasi tuotteita, joissa on 18 vuoden ikäraja), laskutus- ja toimitusosoite, sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero.
- Tietoja tuotteista: yksityiskohtia ostamiasi tuotteita koskien.
Sinulla on oikeus pyytää raportti niistä tiedoista, joita meillä on sinusta. Mikäli pidät tietoja virheellisenä, voit pyytää niiden korjausta tai poistamista asiakasrekisteristämme. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja me autamme sinua. Jos päätät hyväksyä, että lähetämme sinulle uutiskirjeitä ja vastaavia postituksia, sähköpostiosoitteesi tallennetaan tähän tarkoitukseen. Voit milloin tahansa peruuttaa uutiskirjetilauksesi, joko uutiskirjeessä olevan peruutuslinkin kautta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Saatamme siirtää tai jakaa tietojasi valikoiduille kolmansille osapuolille alla olevan mukaisesti. Käytämme kaikkia kohtuullisia oikeudellisia, teknisiä ja hallinnollisia toimenpiteitä varmistaaksemme, että tietojasi käsitellään turvallisesti ja riittävällä suojaustasolla, kun niitä siirretään tai jaetaan valikoiduille kolmansille osapuolille. Mitään tietojasi ei myydä kolmannelle osapuolelle.
Kenelle voimme jakaa tietojasi?
- Kirjanpitojärjestelmä
- Tukijärjestelmä ja ulkoinen asiakaspalvelu – asiakaskysymysten hallintaan ja käsittelyyn
- Sähköpostien hallintajärjestelmä – tilausvahvistusten ja muun sähköpostin lähettämiseen
- Pilvipalvelu- ja pilvitoimintakumppanit – palvelintemme toimintaan
- Logistiikka- ja kuljetusyritykset – tuotteidesi toimittamiseen
- Maksupalveluntarjoaja Klarna
Klarna
Klarna, joka on maksuyhteistyökumppanimme, käsittelee henkilökohtaisia tietojasi, jotka liittyvät maksamiseen. Näin ollen Klarna on maksuun liittyvien henkilötietojen rekisterinpitäjä. Katso Klarnan tietosuojakäytäntö tästä.
Klarna käyttää myös evästeitä parantaakseen käyttökokemustasi. Lue lisää Klarnan evästeiden käytöstä tästä.
Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaukset, joiden kohdalla ilmenee virheellisiä henkilötietoja ja/tai jos asiakkaalla on maksuhäiriömerkintöjä.
Copyright
Kaikki tämän verkkosivuston sisällöt, kuten tekstit, grafiikka, logot, kuvat, äänitteet, digitaaliset lataukset sekä muut ohjelmistot, kuuluvat internetsivuston apomera.fi tai tavarantoimittajiemme omistukseen ja ovat suojattu ruotsalaisella ja kansainvälisellä tekijänoikeuslailla.
Maksaminen
Apomera.fi tarjoaa useita eri maksuvaihtoehtoja, joista voit valita sinulle parhaiten sopivan. Yhteistyössä Klarnan maksutavan Klarna Checkoutin kanssa tarjoamme laskulla maksamisen, osamaksun, VISA tai Mastercard -korttimaksamisen sekä verkkopankkimaksamisen.
Klarnan asiakaspalvelu: puh. 09-425 99 771 (ark. klo 9:00-18:00) tai asiakas@klarna.fi
Lasku
Mikäli valitset maksutavaksi laskun, voidaan suorittaa luottotarkistus. Lasku lähetetään sähköpostitse tilauksen varastoltamme lähettämisen yhteydessä 14 päivän maksuajalla. Emme veloita laskutuslisää. Klarna veloittaa myöhässä maksetusta tai maksamatta jätetystä laskusta 5,00 € muistutusmaksun sekä korkolain mukaisen koron.
Osamaksu
Valitessasi Klarna Tili -osamaksun voit itse valita kuukausittaisen lyhennyseräsi. Klarna tekee luottotarkistuksen. Korttimaksu Kortilla maksettaessa rahasumma varataan tililtä heti tilausta jätettäessä ja vähennetään tililtä lähetyksen toimituksen yhteydessä. Verkkopankin suoramaksu Valitessasi verkkopankin suoramaksun, rahat veloitetaan tililtäsi hyväksyttyäsi kaupan (ts. tilauksen jätettyäsi).
Klarna Checkout pyytää sinulta joitakin tietoja tunnistautuessasi. Tunnistautumisessa tarvittavat tiedot voivat vaihdella eri ostotilanteiden ja asiakkaiden välillä. Klarna Checkout ei tee koskaan luottotarkistuskyselyä muusta syystä kuin valitsemastasi maksuvaihtoehdosta riippuen. Klarnan tekemä luottotarkistuskysely ei vaikuta luottoluokitukseesi, eivätkä muut osapuolet, kuten pankki, voi nähdä Klarnan sinusta tekemää kyselyä. Tunnistauduttuasi Klarna Checkout näyttää, mitkä maksuvaihtoehdot ovat sinulle mahdollisia. Lasku on oletusmaksuvaihtoehtona, mutta voit tietysti valita vapaasti jonkin muista maksuvaihtoehdoista, kuten pankin suoramaksun tai korttimaksun. Sinulle tarjottavat maksuvaihtoehdot voivat vaihdella aika ajoin.
Klarna Checkout-palvelulla on SSL-sertifikaatti ja se täyttää vaatimukset, jotka on laatinut Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Saadaksesi tietoja maksustasi, ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun tai soita numeroon 09-425 99 771 maanantaista perjantaihin kello 09.00 – 18.00 välillä.
Näet myös laskusi ja niiden maksustatukset klarna.fi-sivustolla Oma Klarna-otsikon alta, katso ”Löydä laskusi” aloitussivulla. Lisätietoja sekä täydet ehdot Klarna Checkout-palveluun löydät täältä.
Luovuttamalla tietosi kassalla hyväksyt Klarnan ehdot. Klikkaamalla kassalla "Osta" hyväksyt meidän Osto- ja toimitusehtomme.
Toimitus
Apomera.fi toimittaa ainoastaan Suomeen (ei Ahvenanmaalle). Kun tuotteet on lähetetty varastoltamme, saat toimitusvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Toimitusvahvistuksessa on lähetystunnus, jolla voit seurata lähetyksen kulkua. Käsittelemme ja lähetämme tilauksesi mahdollisimman pian, yleensä 2-4 arkipäivän sisällä tilauksen jättämisestä. Kun tilaus on lähtenyt meiltä, toimitus kestää 1-4 arkipäivää.
Toimitustapa | Alle 20€ tilaus | Yli 20 € tilaus | Ilmaisen toimituksen raja |
---|---|---|---|
DB Schenker noutopiste | 4.90 € | 2.90 € | 55 € |
Postnord noutopiste | 4.90 € | 2.90 € | 55 € |
Budbee noutopiste | 4.90 € | 3.90 € | 70 € |
Posti noutopiste | 6.90 € | 5.90 € | 70 € |
Budbee kotiinkuljetus | 6.90 € | 5.90 € | 70 € |
Schenker kotiinkuljetus | 9.90 € | 9.90 € | Ei ilmaista kotiinkuljetusta |
Postnord kotiinkuljetus | 9.90 € | 9.90 € | Ei ilmaista kotiinkuljetusta |
Posti kotiinkuljetus | 12.90 € | 12.90 € | Ei ilmaista kotiinkuljetusta |
Kampanjoissa joissa tarjotaan ilmainen toimitus tilaukseen Apomera pidättää oikeuden valita toimitustavan.
Lääketilaukset eivät kerrytä ilmaisen toimituksen rajaa eikä lääketilaukset kuulu ilmaisen toimituksen kampanjoihin. Lääkkeitä sisältävät tilaukset toimitetaan aina kiinteällä 3,90€ toimitusmaksulla.
Apomera.fi varaa oikeuden muuttaa asiakkaan valitsemaa toimitustapaa esimerksi tuotteen koon, painon tai herkkyyden vuoksi.
Posti
Postipaketti noutopisteeseen Normaalisti lähetys tulee perille 1-4 arkipäivässä lähdettyään varastoltamme. Tuotteesi lähetetään Postin kautta ja toimitetaan sinua lähimpään Postin noutopisteeseen. Kun paketti on saapunut noutopisteeseen, saat siitä ilmoituksen, joka lähetetään yleensä tekstiviestinä. Jos olet valinnut noutopisteeksi pakettiautomaatin ja se on täynnä tai mikäli paketti on liian iso pakettiautomaattiin, Posti toimittaa sen lähimpään Postin toimipaikkaan.
Budbee Kotiinkuljetus
Kotiinkuljetus on saatavilla valituissa kaupungeissa Budbeen toimittamana. Varastossa oleva lähetys saapuu 1-3 arkipäivän sisällä riippuen paikkakunnasta ja tilausajasta. Budbee toimittaa paketin kotiovellesi iltaisin ja ilmoittaa tunnin aikaikkunan tilauksen saapumiselle sekä vaihtoehtoisia tapoja ottaa tilaus vastaan. Budbee ottaa asiakkaisiin yhteyttä tekstiviestillä. Suosittelemme lataamaan Budbeen sovelluksen puhelimeen parhaan kokemuksen turvaamiseksi https://budbee.com/fi/app/
Seuraa pakettiasi
Kun tilauksesi lähetetään varastoltamme, saat toimitusvahvistuksen sähköpostiosoitteeseesi. Toimitusvahvistuksessa on lähetystunnus, jolla voit seurata lähetyksen kulkua. Noutopisteessä Noutaaksesi lähetyksesi tarvitset henkilöllisyystodistuksen sekä numeron, jonka löydät saamastasti Postin tekstiviesti- tai sähköposti-ilmoituksesta. Pakettiautomaatilla tarvitset tekstiviestillä saamasi noutokoodin. Sinun on aina esitettävä henkilöllisyystodistuksesi pakettia noutaessasi. Ainoastaan paketin vastaanottajaksi merkitty henkilö voi noutaa paketin. Lähetystä säilytetään postitoimipaikassa 7 päivän ajan, minkä jälkeen se palautetaan meille.
Pidätämme oikeuden veloittaa noutamatta jääneen paketin käsittelystä aiheutuneet kustannukset (palautuksen toimituskulut, käsittelykustannukset jne). Huomioithan tästä syystä, että mikäli haluat perua kaupan ja palauttaa tuotteen, sinun on ensin noudettava paketti ja sen jälkeen tehtävä palautus edellä kuvaillun mukaisesti.
Toimitusviivästys
Mikäli lähetyksen toimittaminen viivästyy, pyrimme viestimään viivästyksen syyt ja ilmoitamme uudesta toimitusajasta. Asiakkaana sinulla on oikeus purkaa kauppa ilman kustannuksia.
Peruuttamisoikeus ja palauttaminen
Asiakkaanamme sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen etämyyntiä koskeva 14 päivän peruutusoikeus alkaen tuotteiden vastaanottamisesta. Tuote/tuotteet on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen noutopisteestä ei riitä tilauksen peruuttamiseksi, vaan sinun on tehtävä peruutusilmoitus. Palautuksen ehtona on, että tuote ja myyntipakkaus ovat alkuperäisessä kunnossa. Mikäli olet käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti, voimme tehdä hinnanalennuksen suhteessa tuotteen arvon alenemiseen.
Palautusoikeus ei kuitenkaan koske sinetöitynä toimitettuja tuotteita, joita ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa, jos ne on avattu.
Jos palautat esimerkiksi aerosolipakkkauksia, hajuvesiä, hiuslakkaa tai kynsilakkaa, käytä alkuperäistä kuljetuspakkausta, jossa on kuljetukseen vaadittavat varoitusmerkinnät.
Asiakas vastaa palautuksen postikuluista (5,90 €) ja vastuu tuotteesta on Asiakkaalla, kunnes tuote on palautunut Apomeralle.
Lääkkeillä ei ole palautusoikeutta.
Ohjeet peruutusilmoitukseen ja palautukseen:
Lähetä sähköpostia osoitteeseen info@apomera.fi. Tarvitsemme seuraavat tiedot: a) tilausnumero (tilausvahvistuksesta, lähetysluettelosta tai laskusta) b) nimesi ja yhteystietosi c) palautettavan tuotteen nimi ja lukumäärä Vahvistamme ilmoituksesi jälkeen, että palautus on sallittu ja että peruuttamisaikaa ei ole ohitettu ennen kuin tuotteet on palautettu. Asiakas vastaa palautuksen postikuluista ja vastuu tuotteesta on asiakkaalla, kunnes se on palautunut Apomeralle. Palautuksia ei saa lähettää postiennakolla. Kun teet palautuksen Postiin, säilytä saamasi palautuskuitti vähintään 3 kk.
Palautusosoite:
Apomera AB Filial i Finland
Sorvaajankatu 15
00880 Helsinki
Postin sopimustunnus 654654
DB Schenkerin kuljetukset voi palauttaa myös käyttämäsi noutopisteen kautta alkuperäisen lähetystunnuksen kanssa. Lähetystunnus löytyy saapumisilmoituksesta.
Takaisinmaksu
Kuluttajalla on oikeus saada rahansa takaisin peruutettuaan tilauksen ja palautettuaan tuotteen 14 päivän sisällä siitä, kun olemme vastaanottaneet ilmoituksen. Asiakas voi kuitenkin joutua odottamaan, kunnes tuote on palautunut meille tai kunnes asiakas on antanut todisteen siitä, että tavara palautetaan. Kun tämä on toteutunut, maksamme viipymättä koko tuotteen ostosumman mukaan lukien toimituskulut (ei kuitenkaan palautuskuluja). Mikäli maksoit laskulla, verkkopankkimaksulla tai ennakkomaksulla, siirrämme rahat pankkitilillesi. Mikäli taas maksoit kortilla, siirrämme hyvitettävän summan kortillesi.
Lunastamattomat paketit
Pidätämme oikeuden veloittaa noutamatta jääneen paketin käsittelystä aiheutuneet kustannukset (palautuksen toimituskulut, käsittelykustannukset jne). Lähetystä säilytetään postitoimipaikassa seitsemän (7) päivän ajan, minkä jälkeen se palautetaan meille. Huomioithan tästä syystä, että mikäli haluat perua kaupan ja palauttaa tuotteen, sinun on ensin noudettava paketti ja sen jälkeen tehtävä palautus edellä kuvaillun mukaisesti.
Reklamaatio
Mikäli olet saanut viallisen tai väärän tuotteen, pyydämme sinua ottamaan välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteeseen info@apomera.fi. Kuvaile virhe mahdollisimman tarkasti. Mikäli emme voi ratkaista ongelmaa, sinulla on mahdollisuus reklamoida tuotteesta. Reklamointi tehdään meiltä saamiesi ohjeiden mukaisesti.
Mikäli toteamme tuotteessa vian, mahdolliset reklamaatiosta aiheutuneet toimituskulut maksetaan takaisin 30 päivän sisällä siitä, kun olemme vastaanottaneet reklamoidun tuotteen. Palautetun tuotteen takaisinmaksu tapahtuu viipymättä.
Kuluttajana sinulla on Suomessa kahden vuoden reklamointioikeus. Reklamointioikeus koskee ainoastaan valmistusvirheitä, eikä sisällä normaalia kulumista.
Takuu
Tavanomainen takuu koskee tuotteita, joille takuu on myönnetty ja mahdolliset takuut ovat voimassa Suomessa. Lisätietoja saat kunkin tuotteen käyttöohjeista. Erimielisyydet Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)